بررسی Realme TechLife Studio H1

بررسی Realme TechLife Studio H1

ریلمی تعدادی محصولات صوتی با قیمت مناسب در فهرست خود دارد. ایرپادهای **Realme Buds Air 6 Pro** (نقد و بررسی) را با قیمت حدود ۴۵۰۰ روپیه پیشنهاد می‌کنم. اما در دسته‌بندی هدفون‌ها، هنوز تأثیری نگذاشته‌اند. وقتی شنیدم این شرکت هدفون‌های جدید رو گوشی خود را معرفی می‌کند، بسیار هیجان‌زده شدم. پس از یک هفته استفاده از آن‌ها چه چیزی برای گفتن دارم؟ برای کشف بیشتر، ادامه مطلب را در ایدوتک **Realme TechLife Studio H1** بخوانید.

محتویات جعبه Realme Techlife Studio H1

در جعبه **Realme TechLife Studio H1** فقط اقلام ضروری وجود دارد. در اینجا همه چیزهایی که دریافت می‌کنید، آورده شده است:

  1. – هدفون‌های Realme TechLife Studio H1
  2. – کابل USB Type C به C (فقط برای انتقال صدا)
  3. – کابل USB Type A به C (برای شارژ)
  4. – دفترچه راهنما

محتویات جعبه

طراحی و تناسب Realme TechLife Studio H1

از نظر طراحی، از ابتدا می‌توان گفت که این هدفون‌ها شبیه به هدفون‌های سایر برندها هستند. طراحی کاپ‌های گوش تا حد زیادی به **Sony WH-XM5** شباهت دارد. شباهت‌ها به همین جا ختم نمی‌شوند؛ حتی رنگ‌آمیزی آن‌ها نیز شبیه به چیزی از کارخانه **CMF by Nothing** است. حتی گفته می‌شود که آن‌ها نسخه تغییرنام‌یافته از هدفون‌های دیگر هستند، اما نمی‌خواهم بیشتر وارد این موضوع شوم.

این هدفون‌ها از نوع پشت‌بسته با بدنه پلاستیکی مقاوم و بالشتک‌هایی از چرم مصنوعی در هر کاپ گوش و قسمت پایین بند هدبند هستند. من واقعاً از بالشتک‌های ارائه‌شده خوشم آمد، زیرا از جنس فوم حافظه هستند و در هنگام تعریق به پوستم نمی‌چسبند، که این مشکلی است که با هدفون‌های دیگر در این رده تجربه کرده‌ام.

کاپ‌های گوش دارای لولا و چرخش ۹۰ درجه‌ای هستند. ای کاش ریلمی کمی دامنه بیشتری به لولاها اضافه می‌کرد تا بتوانم آن‌ها را راحت‌تر تا کرده و در کیفم قرار دهم، خصوصاً در مواقعی که باران می‌بارد. در مورد باران، هیچ اشاره‌ای به رتبه‌بندی IP برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب نشده است.

طراحی کاپ‌های گوش

کاپ‌های گوش خودشان نسبتاً بزرگ هستند که این ویژگی خوبی دارد اما معایب خود را نیز دارد. وقتی هدفون‌ها را می‌پوشم، اندازه بزرگ آن‌ها تناسب راحتی برای گوش‌هایم فراهم می‌کند. نه تنگ است و نه گوش‌هایم پس از مدتی درد می‌گیرد، که این مشکلی بود که هنگام آزمایش هدفون‌های **Anker Soundcore** داشتم.

حتما بخونیا :)  انواع هوش مصنوعی

اما در مقابل، داشتن آن‌ها دور گردن به دلیل اندازه کاپ‌ها می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد. در یک لحظه، هدفون‌ها را در دستم گرفتم و در مسیر بازگشت به خانه حمل کردم. تناسب چیزی است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است، بنابراین تجربه شما ممکن است با تجربه من متفاوت باشد.

دکمه‌های Realme Techlife Studio H1

**Realme TechLife Studio H1** از اپلیکیشن همراه پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین تمام کنترل‌ها از طریق دکمه‌های پایین کاپ گوش راست قابل دسترسی هستند. یک پورت USB-C برای شارژ و صدا و یک دکمه ANC برای فعال کردن **LDAC** و صدای فضایی وجود دارد. سپس دکمه‌های پاور و تنظیم حجم صدا وجود دارند. ترتیب آن‌ها بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید به آن عادت کنید؛ که من در عرض یک روز به آن عادت کردم.

کیفیت صدا و میکروفون Realme TechLife Studio H1

هدفون‌های **TechLife Studio H1** از نظر کیفیت صدا به خوبی تنظیم شده‌اند. صدای آن‌ها به نوعی گرم است و به نظر من منحنی به شکل U دارد. به این معنا که هم باس و هم صداهای زیر افزایش یافته‌اند، در حالی که صدای میانی کمی عقب‌نشینی کرده است. دیافراگم ۴۰ میلی‌متری ارائه‌شده در این هدفون‌ها به خوبی عمل می‌کند و پشتیبانی از **LDAC** نیز نقطه قوت آن است.

وقتی آهنگ «Hooked on a Feeling» از **Blue Sweede** را گوش می‌دادم، متوجه شدم که صداهای پس‌زمینه و سازها گاهی از صدای خواننده پیشی می‌گیرند. با وجود اینکه صحنه صوتی خیلی باز نیست، اما جداسازی سازها در آهنگ‌هایی مانند نسخه **Interstellar** از **Tushar Lall** خوب است.

Realme TechLife Studi

نتیجه‌گیری: آیا Realme TechLife Studio H1 ارزش خرید دارد؟

هدفون‌های **Realme TechLife Studio H1** اولین تلاش این شرکت هستند و اگر این محصول به‌عنوان آزمایش عرضه‌شده باشد تا ببینند که آیا مردم به چنین محصولاتی علاقه‌مند هستند یا نه، می‌توانم بگویم که تلاش خوبی بود. برای یک محصول بار اول، این هدفون‌ها را دوست دارم؛ صدای خوب و کیفیت ساخت مناسبی برای قیمت ۴۹۹۹ روپیه دارند.

اما برخی مشکلات وجود دارد که می‌توانست با یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برطرف شود، اگر این هدفون‌ها از اپلیکیشن همراه پشتیبانی می‌کردند. یادگیری همه کنترل‌های آن آسان نیست و انتظار ندارم دیگران نیز چنین کنند.

Rate this post